Znalost ekonomického prostředí, v němž se pohybujete, je pro úspěch byznysu zásadní. Sebelepší produkt ani sebelepší marketing nezajistí dobré obchodní výsledky, pokud neznáte základní reálie byznys "krajiny", ve které se snažíte vypěstovat svůj obchodní úspěch. A pokud nevíte, jaké změny očekávat. Od ekonomického chování, specifik trhu práce po odhady poptávky ve vašem segmentu, dobrá orientace v ekonomickém prostředí je nutnou podmínkou manažerské profesionality.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
- Ekonomická geografie
- Hospodářské dějiny
- Specifika trhu práce v ČR
- Mezinárodní právo veřejné
|
- Ekonomické myšlení a společnost
- Ekonomické a sociální inovace
- Strategický management
- Mezinárodní marketing
|
Pracovník v zahraničním obchodu nebo diplomatických službách, MPSV ČR, Úřad práce ČR, specialista ČSÚ |
Finanční management a strategie
Zvládnout základy finančního managementu je pro manažerskou činnost považováno za "conditio sine qua non", podmínku nutnou, nikoliv dostačující. Zvládnout finanční analýzu, znalost daňové optimalizace a dovednost vytěžit maximum z auditu je pro stanovení úspěšně finanční strategie nezbytné. Finanční management, zvládnete-li ho, z vás učiní nepostradatelnou součást managementu.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
- Finanční management
- Měření firemní výkonnosti
- Finanční řízení a rozhodování
- Manažerský controlling
|
- Strategický management
- Ekonomické a sociální inovace
- Systémy řízení
- Řízení lidských zdrojů
|
Key account manager, daňový poradce, účetní, ekonomický a finanční ředitel, controller, Treasury manažer |
Finanční řízení firem
Občas všechno v byznysu jde, jak má: kvalifikovaní lidé vytvářejí dobrý, konkurenceschopný produkt, který marketingové oddělení umí představit a to obchodní prodat. Přesto nejsou ekonomické výsledky kdovíjak ohromující. Přitom někdy stačí vhodně přenastavit finanční toky, optimalizovat výdaje či podpořit slibné investice. Finanční řízení firem je komplexní dovednost, kterou si sebou můžete vzít do jakéhokoliv byznysu.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
- Finanční účetnictví
- Manažerský controlling
- Finanční management
- Finanční analýza
|
- Strategický management
- Ekonomické myšlení a společnost
- Systémy řízení
- Řízení lidských zdrojů
|
Key account manager, daňový poradce, účetní, ekonomický a finanční ředitel, controller, Treasury manažer |
Inovace a inovační řízení podniku
V ekonomice, jejímž hlavním driverem jsou inovace, pochopitelně všichni touží po tom být inovativní. Ne všem se to ale daří. Za inovacemi je vždy nutná změna myšlení, dovednost podívat se na realitu z jiného úhlu, “out of box” přístup. To platí jak pro rozjezdy startupů, tak pro transformaci zaběhnutých firem v proměnlivém prostředí digitálního světa. Změna myšlení z tzv. fixed mindset (strnulého myšlení) ne growth mindset (růstové myšlení) je proces, který musíte podnítit. Pojďte to zkusit.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
- Inovace
- Business plán
- Obchodní dovednosti
- Marketingová komunikace
|
- Ekonomické myšlení a společnost
- Ekonomické a sociální inovace
- Projektový management
- Strategický management
|
Pracovník v podnicích orientovaných na inovace, Manažer inovačních projektů a týmů |
Management firem
Management je vysoce komplexní dovednost postavená na znalosti silných a slabých stránek, dobrém odhadu příležitostí a rizik, dovednosti k jejich využití (či omezení) vybrat správné lidi a ty pak v týmu umět dobře motivovat a vést. Dobrý manažer je schopen se neustále učit, dokáže vhodně delegovat pravomoci a úkoly a v krizi přesvědčit ostatní, že společně to zvládnou. Vedle toho musí mít ovšem dobré znalosti v oblasti financí, ekonomického prostředí i dovednost posoudit, jak marketovat. Chcete být skutečnými manažery? Pojďte se v tom zdokonalit.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
- Management rizik
- Leadership
- Management změny
- Manažerské rozhodování
|
- Projektový management
- Systémy řízení
- Řízení lidských zdrojů
- Strategický management
|
Provozní ředitel, Projektový manažer, Vedoucí oddělení, Specialista v oblasti managementu rizik |
Marketing a marketingové strategie
Marketing je oblast procházející permanentními změnami. Cílové skupiny a jejich potřeby lze dnes definovat nástroji psychografie, komunikaci s cílovou skupinou je možné vést stále nově vznikajícími informačními kanály, měnící se návyky chování v digitálním prostoru snižují dopad dříve funkčních komunikátů a dává vzniknout novým. MArketing v digitální éře je skutečný surfing a neustálé hledání správné vlny. U nás se v tom zdokonalíte na MBA úrovni.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
- Marketingová komunikace
- Marketingová strategie a plánování
- Strategický marketing
- Spotřební chování
|
- Projektový management
- Strategický management
- Mezinárodní marketing
- Ekonomické a sociální inovace
|
Marketingový specialista, Správce marketingových kampaní a výzkumů, Marketingový manager, Správce kontaktů s médii, Event manager |
Mezinárodní vztahy
Svět se nenávratně propojil na ekonomické i komunikační úrovni. Žádný větší byznys, natož instituce či stát, se neobejdou bez dovednosti vstupovat do mezinárodních vod, jejichž pomyslná hloubka a občasná nestabilita nedovoluje přecházet po dně, nýbrž vyžaduje velmi dobrou dovednost v takových vodách plavat. Ekonomické, politické a kulturní reálie současného světa umožňují jak udržování dobrých vztahů, jde-li o státy, tak škálování byznysu na mezinárodní úrovni, jde-li o firmy. Pomůžeme vám naučit se plavat i tam, kam se většina ostatních neodváží.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
- Politologie a mezinárodní vztahy
- Právo EU
- Evropská unie
- Obchodní dovednosti
|
- Ekonomické myšlení a společnost
- Ekonomické a sociální inovace
- Strategický management
- Mezinárodní marketing
|
Manažer, Krizový manažer, Specialista v oblasti managementu rizik, Sociolog, Vědecký pracovník, Kouč |
Obchodní právo a právní vztahy
Spletitost smluvních vztahů, jejich legislativní proměnlivost, odlišnost podmínek navazování obchodních vztahů s entitami různých právních forem, vedle toho využívání veřejných prostředků nebo obchodování v EU, to vše vstupuje do byznysu současnosti i do nakládání s prostředky ve veřejném zájmu v institucích státní správy a samosprávy. Pokročilá znalost obchodního práva vám na manažerských místech pomůže vyjednávat tzv. lege artis a dosahovat takových formulací, které jsou pro váš byznys, případně veřejný zájem, jenž obhajujete, výhodné.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
- Mezinárodní právo veřejné
- Smluvní právo
- Právo EU
- Právo v praxi II
|
- Ekonomické myšlení a společnost
- Strategický management
- Systémy řízení
- Řízení lidských zdrojů
|
Specialista pro ochranu práv, Firemní právník, Asistent |
Reklama a PR
V reklamě a PR nezůstal za posledních deset let kámen na kameni. Digitální dimenze vytvořila úplně nové možnosti komunikace. To ale vyžaduje také zcela nové dovednosti: umět využít digitálních nástrojů k hloubkové analýze cílové skupiny, dobře jí namíchat její komunikační koktejl, sledovat rychle se měnící mediální svět, umět úspěšně vést kampaně na sociálních sítích. Zároveň umět "jazyk" cílové skupiny, proniknout její obrazotvornost a oslovit ji tak, aby to v informačním šumu současnosti nezaniklo. Zjistěte s naší pomocí, jak na to.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
- Reklama a PR
- Reklamní strategie
- Marketingová komunikace
- Spotřební chování
|
- Ekonomické a sociální inovace
- Projektový management
- Mezinárodní marketing
- Řízení lidských zdrojů
|
Marketingový specialista, Web designer, Správce kontaktů s influencery, Správce marketingových kampaní, Marketingový manager, PR manager |
Technologie a průmysl 4.0
Technologie, nejen ty digitální, mění svět, nejen ten byznysový. Digitální svět proměnil všechny obory lidské činnosti a vtahuje stále více ekonomického dění a dal vzniknout zcela novým, které během několika let převzaly postavení ekonomických vlajkových lodí. Umělá inteligence plně automatizuje výrobní procesy až na úroveň optimalizace výroby dle predikce poruch. Nové energetické zdroje dokážou pravděpodobně velmi brzy změnit bázi jakékoliv ekonomické činnosti. Nové materiály změní oblékání i stavebnictví. Přijďte si k nám, nasaďte si virtuální brýle a najděte nové niky úspěšného businessu.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
- Průmysl 4.0
- Organizace a řízení obchodu
- Manažerský controlling
- Systémové řízení v manažerské praxi
|
- Ekonomické myšlení a společnost
- Projektový management
- Strategický management
- Systémy řízení
|
Zaměstnanec v progresivních technologických a inovativních firmách, Finanční analytik, Marketing manager, Specialista v oblasti řízení rizik, Krizový manažer, Manažer |