Profesní zaměření Lidské zdroje Bc.
Lidské zdroje
Úspěch jakékoliv firmy, instituce, start upu či projektu stojí na lidech. Umět pracovat s tzv. lidskými zdroji, umět vyhledávat vhodné profesionály, odhadovat jejich kvalifikaci, jejich charaktery, umět sbírat dostatečně věrohodné reference, které potvrdí či vyvrátí první dojem, umět pracovat s motivací lidí, kteří pracují v týmu a rozvíjet dále jejich nadání, stejně jako řešit konflikty, to je komplex dovedností s rostoucím významem pro 21. století. Studenti ovládnou základy pracovního práva, principy sociologie, psychologie a vyjednávání i další znalosti a dovednosti, které jsou k profesionálnímu managementu lidských zdrojů nezbytné.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
Personalista, Vedoucí HR oddělení, Specialista HR, HR business partner, HR marketing specialist, HR manažer, Teamleader, Kouč, Training & Development Specialist |
Řízení lidských zdrojů
Nestačí vybrat dobré lidi do týmu. Tým sestavený ze samých “hvězd” pravděpodobně nebude fungovat jako tým. Ani skupina lidí, kteří nemají přirozeného lídra. Zároveň musíte umět pracovat s lidmi, kteří jsou k dispozici, což znamená umět motivovat a vést lidi ke společnému cíli. To není jednoduchý úkol a vyžaduje nejlepší manažerské dovednosti. Stavět pracovní a projektové týmy, které dokáží uspět, je to, co se můžete naučit.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
HR specialista, HR manažer, Headhunter, Recruiter, HR business partner, Training & Development Specialist |
Personální marketing
Nestačí vybrat dobré lidi do týmu. Tým sestavený ze samých “hvězd” pravděpodobně nebude fungovat jako tým. Ani skupina lidí, kteří nemají přirozeného lídra. Zároveň musíte umět pracovat s lidmi, kteří jsou k dispozici, což znamená umět motivovat a vést lidi ke společnému cíli. To není jednoduchý úkol a vyžaduje nejlepší manažerské dovednosti. Stavět pracovní a projektové týmy, které dokáží uspět, je to, co se můžete naučit.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
HR marketing specialist, Tiskový mluvčí, PR manažer, Marketingový specialista, Správce marketingových kampaní, Marketingový manager, Správce kontaktů s médii |
Trendy v lidských zdrojích
S rychlostí vývoje v technologiích, ekonomice a na trhu práce nutně nastupují v oblasti lidských zdrojů nové trendy. V některých profesích, jako třeba IT, zoufale chybí ženy a technologické firmy po nich prahnou. V některých organizacích jsou převážně mladí lidé, kterým ale chybí přirozená autorita ve vedení. Někde jsou nadaní lidé, kteří by mohli firmu posouvat, ale nikdo s nimi nepracuje. Pojďte tyto trendy poznat a naučit se s nimi pracovat.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
HR specialista, HR manažer, Headhunter, Recruiter, HR business partner, Training & Development Specialist, Manažer age managementu, Personalista, Talent sources |
Profesní a osobnostní rozvoj
Na managementu je nejtěžší řízení lidí. Dobrá znalost charakterů, osobnostních typů, očekávání lidí, podpora motivace i řešení konfliktů se mnohem lépe zvládají, pokud máte dobrou psychologickou průpravu. Ta nespočívá tolik ve znalosti psychologických škol, ale v aplikaci dovedností v praxi. Kombinace aplikované psychologie v businessovém prostředí a znalostí z oblasti řízení lidských zdrojů vás na to připraví.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
Osobní kouč, Specialista HR, Teamleader, Facilitátor, Mediátor, Training & Development Specialist |
Manažerská psychologie
Poznání o tom, jak jednají lidé na základě svých individuálních charakteristik nebo na základě sociální situace, má nekonečné množství využití v osobním, pracovním nebo společenském životě. Základy v psychologii či sociologii vytvářejí výborný odrazový můstek pro práci v marketingu i managementu, stejně jako pro práci s lidmi, například při hledání nových posil. Stejnou měrou umožňují sebepoznání, což je v oblasti rozvoje ten nejcennější možný cíl.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
Personalista, Specialista HR, HR business partner, HR marketing specialist, Training & Development Specialist, Team leader, Osobní kouč, Sociolog |
Komunikace v managementu
Být lídrem, který se umí rozhodnout, je jedna poloha vedení. Ne každý lídr umí své rozhodnutí sdělit svému týmu takovým způsobem, aby ho ostatní akceptovali a vzali za své. Umět komunikovat z pozice manažera znamená nejen ukázat, že jste dostatečně schopní se zorientovat a vybrat nejlepší variantu, ale také o tom přesvědčit ostatní. K tomu potřebujete mnohem víc než jen napsat podřízeným v neděli večer dlouhý email s požadavky. Pojďte se naučit jednat s lidmi, na nichž závisí úspěch projektu.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
Krizový manažer, Specialista v oblasti managementu rizik, Mediátor, Vyjednavač, Tiskový mluvčí, PR manager |