VŠEM > Studium VŠEM > Bakalářské programy Bc/BBA > Struktura studia KLZ/PKLZ

Struktura studia KLZ/PKLZ

Komunikace a lidské zdroje

Bakalářské studium pro získání a rozšíření mezioborových znalostí, praktický dovedností a způsobilostí pro oblast ekonomie a managementu s jejich následným uplatněním v praxi na pozicích souvisejících se studovaným programem a vybranou specializací/zaměřením, které přímo souvisejí s praktickým využitím pro výkon povolání na pozicích nižšího a středního managementu či jako odborná příprava pro další studium v rámci navazujícího magisterského programu (Ing.).

  • Program obsahuje 24 studijních předmětů, rozdělených do základního, oborového a specializačního bloku.
  • Základní blok 9 předmětů / Oborový blok 10 předmětů / Specializační blok 5 předmětů.
  • Specializační předměty jsou voleny dle osobních preferencí studenta a zvolené specializace.
  • Schopnost pracovat samostatně i v týmu.
  • Umět vyhledávat a zpracovávat relevantní informace pro další rozhodování.
  • Podpořit rozvoj systémového myšlení v širších sociálních, kulturních a ekonomických souvislostech.
  • Schopnost řešení základních manažerských úkolů na operativní a taktické úrovni.
  • Dokázat samostatně zhodnotit, zpracovat a řešit zadaný sociální problém, včetně návrhu variant řešení.
  • Znalost principů práce s lidskými zdroji, schopnost komunikace, podpora integrity, orientace na zájmové skupiny, schopnost stanovení cílů, schopnost řešit problémy, schopnost práce pod tlakem.
  • Manažerské dovednosti
  • Rozvoj lidských zdrojů
  • Psychologie
  • Management lidských zdrojů
  • Etika a společenská odpovědnost
  • Právní prostředí a společnost
  • Ekonomika podniku a organizací
  • Organizační kultura
  • Komunikace a komunikační dovednosti
  • Inovace a podnikání
  • Management
  • Marketing
  • Obsah studijních předmětů
  • Úvod do studia, Bakalářský seminář
  • Seminář odborných prací
  • Studijní a prezentační dovednosti
  • Počítačové dovednosti
  • Efektivní učení a sebekoučování
  • Jak efektivně vybrat kariéru
  • Kritické myšlení
  • Psychohygiena a jak zvládat stres
  • Time management a prokrastinace

O specializaci

  • Význam komunikace se v životě společnosti 21. století významně zvýšil. S vychýlením ekonomiky do oblasti služeb se zvýšil podíl produkce, která je přímo závislá na komunikaci uvnitř firmy či projektu, nebo navenek, vůči zákazníkům. Komunikace je ale i klíčovou oblastí v našem privátním životě, stejně jako v životě celých národních společností nebo mezinárodních společenství. Je výzvou zvládnout komunikaci od interpersonální po společenskou úroveň.

Studijní předměty

  • Masová a mediální komunikace, Public Relations, Reklama a marketingová komunikace, Marketing lidských zdrojů, Sociologie

O specializaci

  • Nestačí vybrat dobré lidi do týmu. Tým sestavený ze samých “hvězd” pravděpodobně nebude fungovat jako tým. Ani skupina lidí, kteří nemají přirozeného lídra. Zároveň musíte umět pracovat s lidmi, kteří jsou k dispozici, což znamená umět motivovat a vést lidi ke společnému cíli. To není jednoduchý úkol a vyžaduje nejlepší manažerské dovednosti. Stavět pracovní a projektové týmy, které dokáží uspět, je to, co se můžete naučit.

Studijní předměty

  • Sociologie řízení, Sociologie, Leadership, Vyjednávání a řešení konfliktů, Marketing lidských zdrojů

O specializaci

  • Poznání o tom, jak jednají lidé na základě jejich individuálních charakteristik nebo na základě sociální situace, má nekonečné množství využití v osobním, pracovním nebo společenském životě. Základy v psychologii či sociologii vytvářejí výborný odrazový můstek pro práci v marketingu i managementu, stejně jako pro práci s lidmi, například při hledání nových posil. Stejnou měrou umožňují sebepoznání, což je v oblasti rozvoje ten nejcennější možný cíl.

Studijní předměty

  • Sociologie řízení, Psychologie v personální práci, Sociologie, Vyjednávání a řešení konfliktů, Motivace pracovního jednání

O specializaci

  • Být lídrem, který se umí rozhodnout, je jedna poloha vedení. Ne každý lídr umí své rozhodnutí sdělit svému týmu takovým způsobem, aby ho ostatní akceptovali a vzali za své. Umět komunikovat z pozice manažera znamená nejen ukázat, že jste dostatečně schopní se zorientovat a vybrat nejlepší variantu, ale také o tom přesvědčit ostatní. K tomu potřebujete mnohem víc než jen napsat podřízeným v neděli večer dlouhý email s požadavky. Pojďte se naučit jednat s lidmi, na nichž závisí úspěch projektu.

Studijní předměty

  • Vyjednávání a řešení konfliktů, Marketing lidských zdrojů, Sociologie řízení, Interkulturní komunikace, Leadership

  • Vedení týmů
  • Efektivní získávání a výběr
  • Komunikační dovednosti a rétorika
  • Krizová komunikace
  • Sociální patologie
  • Psychologie v personální práci
  • Prezentační dovednosti
  • Krizové řízení
  • Management změny
  • Evropské integrace
  • Management reputace
  • Systémové řízení v manažerské praxi
  • Praktické řízení firmy
  • Leadership

O víkendech

  • Kombinovaná forma I ve formě 1 denních výukových soustředění mimo pracovní dny v sobotu nebo neděli (3 - 5x za trimestr).
  • Kombinovaná forma II v intenzivních výukových blocích formou 3 až 4 denního výukového soustředění (čtvrtek - neděle, 1x za trimestr).

Kdykoli a odkudkoli on-line

  • Distanční forma I online ve stanovených termínech ve formě 1 denních výukových soustředění mimo pracovní dny v sobotu nebo neděli (3 - 5x za trimestr). Národní akreditace, udělované diplomy Bc. / Ing.
  • Distanční forma II online prostřednictvím interaktivních eAplikací VŠEM (Videolearning, Videokonzultace, Videocvičení a studijní materiály). Frekvence výuky a konzultací dle preferencí studenta. Mezinárodní akreditace (ACBSP), udělované diplomy BBA / MSc. / MBA.

Bonusy studia na VŠEM