Komunikace a lidské zdroje
Bakalářské studium pro získání a rozšíření mezioborových znalostí, praktický dovedností a způsobilostí pro oblast ekonomie a managementu s jejich následným uplatněním v praxi na pozicích souvisejících se studovaným programem a vybranou specializací/zaměřením, které přímo souvisejí s praktickým využitím pro výkon povolání na pozicích nižšího a středního managementu či jako odborná příprava pro další studium v rámci navazujícího magisterského programu (Ing.).
- Program obsahuje 24 studijních předmětů, rozdělených do základního, oborového a specializačního bloku.
- Základní blok 9 předmětů / Oborový blok 10 předmětů / Specializační blok 5 předmětů.
- Specializační předměty jsou voleny dle osobních preferencí studenta a zvolené specializace.
- Schopnost pracovat samostatně i v týmu.
- Umět vyhledávat a zpracovávat relevantní informace pro další rozhodování.
- Podpořit rozvoj systémového myšlení v širších sociálních, kulturních a ekonomických souvislostech.
- Schopnost řešení základních manažerských úkolů na operativní a taktické úrovni.
- Dokázat samostatně zhodnotit, zpracovat a řešit zadaný sociální problém, včetně návrhu variant řešení.
- Znalost principů práce s lidskými zdroji, schopnost komunikace, podpora integrity, orientace na zájmové skupiny, schopnost stanovení cílů, schopnost řešit problémy, schopnost práce pod tlakem.
|
- Manažerské dovednosti
- Rozvoj lidských zdrojů
- Psychologie
- Management lidských zdrojů
- Etika a společenská odpovědnost
- Právní prostředí a společnost
- Ekonomika podniku a organizací
- Organizační kultura
- Komunikace a komunikační dovednosti
- Inovace a podnikání
- Management
- Marketing
- Obsah studijních předmětů
|
- Úvod do studia, Bakalářský seminář
- Seminář odborných prací
- Studijní a prezentační dovednosti
- Počítačové dovednosti
- Efektivní učení a sebekoučování
- Jak efektivně vybrat kariéru
- Kritické myšlení
- Psychohygiena a jak zvládat stres
- Time management a prokrastinace
|
O specializaci
- Význam komunikace se v životě společnosti 21. století významně zvýšil. S vychýlením ekonomiky do oblasti služeb se zvýšil podíl produkce, která je přímo závislá na komunikaci uvnitř firmy či projektu, nebo navenek, vůči zákazníkům. Komunikace je ale i klíčovou oblastí v našem privátním životě, stejně jako v životě celých národních společností nebo mezinárodních společenství. Je výzvou zvládnout komunikaci od interpersonální po společenskou úroveň.
Studijní předměty
- Masová a mediální komunikace, Public Relations, Reklama a marketingová komunikace, Marketing lidských zdrojů, Sociologie
|
O specializaci
- Nestačí vybrat dobré lidi do týmu. Tým sestavený ze samých “hvězd” pravděpodobně nebude fungovat jako tým. Ani skupina lidí, kteří nemají přirozeného lídra. Zároveň musíte umět pracovat s lidmi, kteří jsou k dispozici, což znamená umět motivovat a vést lidi ke společnému cíli. To není jednoduchý úkol a vyžaduje nejlepší manažerské dovednosti. Stavět pracovní a projektové týmy, které dokáží uspět, je to, co se můžete naučit.
Studijní předměty
- Sociologie řízení, Sociologie, Leadership, Vyjednávání a řešení konfliktů, Marketing lidských zdrojů
|
O specializaci
- Poznání o tom, jak jednají lidé na základě jejich individuálních charakteristik nebo na základě sociální situace, má nekonečné množství využití v osobním, pracovním nebo společenském životě. Základy v psychologii či sociologii vytvářejí výborný odrazový můstek pro práci v marketingu i managementu, stejně jako pro práci s lidmi, například při hledání nových posil. Stejnou měrou umožňují sebepoznání, což je v oblasti rozvoje ten nejcennější možný cíl.
Studijní předměty
- Sociologie řízení, Psychologie v personální práci, Sociologie, Vyjednávání a řešení konfliktů, Motivace pracovního jednání
|
O specializaci
- Být lídrem, který se umí rozhodnout, je jedna poloha vedení. Ne každý lídr umí své rozhodnutí sdělit svému týmu takovým způsobem, aby ho ostatní akceptovali a vzali za své. Umět komunikovat z pozice manažera znamená nejen ukázat, že jste dostatečně schopní se zorientovat a vybrat nejlepší variantu, ale také o tom přesvědčit ostatní. K tomu potřebujete mnohem víc než jen napsat podřízeným v neděli večer dlouhý email s požadavky. Pojďte se naučit jednat s lidmi, na nichž závisí úspěch projektu.
Studijní předměty
- Vyjednávání a řešení konfliktů, Marketing lidských zdrojů, Sociologie řízení, Interkulturní komunikace, Leadership
|