Profesní zaměření Sociologie lidských zdrojů Bc.
Sociologie v managementu LZ
Takřka každý, kdo se v současnosti chce zabývat managementem lidských zdrojů, ví o potřebě vzdělávat se v oblasti psychologie. Stejně důležité je ale mít dobrý sociologický základ, protože ne vše se dá vysvětlit individuálním či skupinovým jednáním. Vše se odehrává ve společnosti, která je podmíněna určitými tendencemi, má své vlastní charakteristiky, nešvary a odlišné vrstvy. A to vše následně ovlivňuje chování lidí, dokonce aniž by si to sami uvědomovali. Se vzděláním v této oblasti budete o krok napřed.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
Sociolog, Training Specialist, Konzultant personálního oddělení, HR manager, Agilní kouč, Tiskový mluvčí, Happiness Manager a další. |
Analýza lidských zdrojů LZ
Práce s lidmi rozhodně není založena jen na “měkkých dovednostech”. Naopak, práce s daty a jejich interpretace je základem nejen v antropologickém, psychologickém a sociologickém výzkumu, z nichž oblast lidských zdrojů následně čerpá, ale v managementu, marketingu i rozvoji HR. Jinými slovy, aby mohl někdo “měkce” působit, musí k tomu vědět, co říkají “tvrdá” data. Pokud vás tedy zajímají lidské zdroje a zároveň preferujete data mining a analytiku, máte zde otevřenou příležitost k rozvoji.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
HR Trusted Advisor, HR specialist, Konzultant, Training Specialist, HR Administration Specialist, Research manager a další. |
Manažerská psychologie LZ
Doby, kdy manažer byl neomezeným diktátorem, jehož pocity a domněnky je nutno následovat bez ohledu na dopad, jsou minulostí. Od manažera se očekává zejména to, že bude rozumět lidem, které vede, že jim vytvoří podmínky pro jejich práci, umožní jejich seberozvoj a zároveň je dokáže motivovat k dosažení společných cílů. Na to musí mít člověk vzdělání i zkušenosti. Zkraťte si cestu k úspěšnému řízení lidí a naučte se jim lépe porozumět v kombinaci teoretických poznatků a praktických zkušeností.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
HR Marketing Specialist, Training & Development Specialist, Team leader, Osobní kouč, Vedoucí HR oddělení, Sociolog, Personalista a další. |
Trh práce LZ
Orientace na trhu práce je pro každého, kdo se chce věnovat lidským zdrojům, něco jako slabikář. Je krásné, když firma nabízí perspektivní práci v úžasném týmu přátelsky naladěných lidí, ale pokud takoví lidé na trhu práce nejsou, nebo touží více po dobré odměně než pohodě v práci, neuspěje. Je třeba znát trendy, současný stav, alternativy zdrojů nebo třeba aktuální vývoj politiky směrem ke vzdělávání, reskillingu či ekonomické imigraci. A samozřejmě mít představu o vývoji ekonomiky a nastupujících technologických trendech.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
Manager organizace výzkumu trhu, Vědecko-výzkumný pracovník, Recruiter, Správcekontaktů s médii a další. |
Pracovní prostředí v 21. století LZ
Naše století přineslo obrovskou míru diverzity do způsobu pojetí práce. Pořád ještě existují výrobní provozy, kam se chodí na osmihodinové směny s přestávkou na oběd. I tam se ale snaží vytvářet takové prostředí, které bude pro kolegy a kolegyně dostatečně atraktivní. Vedle toho významně narůstá počet organizací a projektů, v nichž je běžný podíl práce z coworku nebo home office. Nad uvedené přibývá projektů, v nichž spolupráce probíhá distančně, protože každý člen týmu je v jiné zemi. Pracovní prostředí a design práce se tak stávají tématy, která vyžadují potřebnou profesionalitu.
Předměty zaměření | Profilové předměty |
---|---|
|
|
Marketing Specialista, Inovátor, Referent firemní kultury, Vedoucí HR oddělení, HRGeneralist, Specialista Public Affairs a další. |