VŠEM > Studium VŠEM > Profesní zaměření Sociologie lidských zdrojů Bc.

Profesní zaměření Sociologie lidských zdrojů Bc.

  • Sociologie v managementu
  • Analýzy lidských zdrojů
  • Manažerská psychologie
    a sociologie
  • Trh práce
  • Pracovní prostředí v 21. století
  • Prezenční
    zpravidla 1 - 3 dny v týdnu
  • Kombinovaná I
    zpravidla 5 - 7 dní v trimestru
  • Kombinovaná II
    zpravidla 1 týden v trimestru
  • Zkouškové dny (Po – Ne)
  • Zkouškové měsíce (září – srpen)

Profesní zaměření absolventa

  • Obsah profesního zaměření navržený odborníky z firem Google, Deloitte, Nestlé, StartupJobs, Horton International...
  • Participace na výuce nebo vedení projektů/prací osobnostmi z oblasti Lidských zdrojů (personální ředitelé, personalisté, manažeři, koučové...)
  • Profesní uplatnění studentů již v průběhu I. ročníku (až 98 % studentů VŠEM).
  • Možnost změny zaměření i v průběhu prvního ročníku studia, pokud změníte své preference.

Sociologie v managementu LZ

Takřka každý, kdo se v současnosti chce zabývat managementem lidských zdrojů, ví o potřebě vzdělávat se v oblasti psychologie. Stejně důležité je ale mít dobrý sociologický základ, protože ne vše se dá vysvětlit individuálním či skupinovým jednáním. Vše se odehrává ve společnosti, která je podmíněna určitými tendencemi, má své vlastní charakteristiky, nešvary a odlišné vrstvy. A to vše následně ovlivňuje chování lidí, dokonce aniž by si to sami uvědomovali. Se vzděláním v této oblasti budete o krok napřed.

Předměty zaměření Profilové předměty
  • Trh práce a politika zaměstnanosti
  • Diverzity management
  • Demografie
  • Sociální pedagogika
  • Sociální patologie
  • Analýza dat v SPSS
  • Age management
  • Sociální služby
  • Globální politika
  • Specifika trhu práce v ČR
  • Hospodářské dějiny
  • Komunikace a komunikační dovednosti
  • Sociologický výzkum
  • Management lidských zdrojů
  • Právo v praxi
  • Sociologie
  • Politologie a mezinárodní vztahy
  • Zpracování dat
Sociolog, Training Specialist, Konzultant personálního oddělení, HR manager, Agilní kouč, Tiskový mluvčí, Happiness Manager a další.

Analýza lidských zdrojů LZ

Práce s lidmi rozhodně není založena jen na “měkkých dovednostech”. Naopak, práce s daty a jejich interpretace je základem nejen v antropologickém, psychologickém a sociologickém výzkumu, z nichž oblast lidských zdrojů následně čerpá, ale v managementu, marketingu i rozvoji HR. Jinými slovy, aby mohl někdo “měkce” působit, musí k tomu vědět, co říkají “tvrdá” data. Pokud vás tedy zajímají lidské zdroje a zároveň preferujete data mining a analytiku, máte zde otevřenou příležitost k rozvoji.

Předměty zaměření Profilové předměty
  • Analýza dat v SPSS
  • Logické myšlení
  • Demografie
  • Trh práce a politika zaměstnanosti
  • Age management
  • Organizační kultura
  • Google Analytics
  • Kyberbezpečnost
  • Riziko a riziková analýza
  • Specifika trhu práce v ČR
  • Systémové řízení v manažerské praxi
  • Komunikace a komunikační dovednosti
  • Zpracování dat
  • Management lidských zdrojů
  • Management lidských zdrojů II
  • Právo v praxi
  • Management
  • Projektové řízení
HR Trusted Advisor, HR specialist, Konzultant, Training Specialist, HR Administration Specialist, Research manager a další.

Manažerská psychologie LZ

Doby, kdy manažer byl neomezeným diktátorem, jehož pocity a domněnky je nutno následovat bez ohledu na dopad, jsou minulostí. Od manažera se očekává zejména to, že bude rozumět lidem, které vede, že jim vytvoří podmínky pro jejich práci, umožní jejich seberozvoj a zároveň je dokáže motivovat k dosažení společných cílů. Na to musí mít člověk vzdělání i zkušenosti. Zkraťte si cestu k úspěšnému řízení lidí a naučte se jim lépe porozumět v kombinaci teoretických poznatků a praktických zkušeností.

Předměty zaměření Profilové předměty
  • Motivace pracovního jednání
  • Demografie
  • Trh práce a politika zaměstnanosti
  • Sociální pedagogika
  • Sociální patologie
  • Mentální hygiena
  • Psychologie a psychoterapie
  • Psychologie v personální práci
  • Sociální služby
  • Specifika trhu práce ČR
  • Time management
  • Komunikace a komunikační dovednosti
  • Marketing
  • Psychologie
  • Management lidských zdrojů
  • Etika a společenská odpovědnost
  • Sociologický výzkum
  • Sociologie
HR Marketing Specialist, Training & Development Specialist, Team leader, Osobní kouč, Vedoucí HR oddělení, Sociolog, Personalista a další.

Trh práce LZ

Orientace na trhu práce je pro každého, kdo se chce věnovat lidským zdrojům, něco jako slabikář. Je krásné, když firma nabízí perspektivní práci v úžasném týmu přátelsky naladěných lidí, ale pokud takoví lidé na trhu práce nejsou, nebo touží více po dobré odměně než pohodě v práci, neuspěje. Je třeba znát trendy, současný stav, alternativy zdrojů nebo třeba aktuální vývoj politiky směrem ke vzdělávání, reskillingu či ekonomické imigraci. A samozřejmě mít představu o vývoji ekonomiky a nastupujících technologických trendech.

Předměty zaměření Profilové předměty
  • Age management
  • Marketing lidských zdrojů
  • Demografie
  • Trh práce a politika zaměstnanosti
  • Diverzity management
  • Specifika trhu práce v ČR
  • Zajištění lidských zdrojů
  • Průmysl 4.0
  • Sdílená ekonomika
  • Riziko a riziková analýza
  • Sociální služby
  • Komunikace a komunikační dovednosti
  • Management
  • Management lidských zdrojů
  • Právo v praxi
  • Rozvoj lidských zdrojů
  • Marketing
  • Ekonomické prostředí
Manager organizace výzkumu trhu, Vědecko-výzkumný pracovník, Recruiter,
Správcekontaktů s médii a další.

Pracovní prostředí v 21. století LZ

Naše století přineslo obrovskou míru diverzity do způsobu pojetí práce. Pořád ještě existují výrobní provozy, kam se chodí na osmihodinové směny s přestávkou na oběd. I tam se ale snaží vytvářet takové prostředí, které bude pro kolegy a kolegyně dostatečně atraktivní. Vedle toho významně narůstá počet organizací a projektů, v nichž je běžný podíl práce z coworku nebo home office. Nad uvedené přibývá projektů, v nichž spolupráce probíhá distančně, protože každý člen týmu je v jiné zemi. Pracovní prostředí a design práce se tak stávají tématy, která vyžadují potřebnou profesionalitu.

Předměty zaměření Profilové předměty
  • Trh práce a politika zaměstnanosti
  • Marketing lidských zdrojů
  • Inovace
  • Sociální psychologie
  • Sociální patologie
  • Organizační kultura
  • Vzdělávání a rozvoj pracovníků
  • Sociologie životního stylu
  • Specifika trhu práce ČR
  • Virtuální týmy
  • Globální podnikání
  • Komunikace a komunikační dovednosti
  • Management
  • Etika a společenská odpovědnost
  • Marketing
  • Management lidských zdrojů
  • Psychologie
  • Sociologie
Marketing Specialista, Inovátor, Referent firemní kultury, Vedoucí HR oddělení, HRGeneralist, Specialista Public Affairs a další.

DALŠÍ PROFESNÍ ZAMĚŘENÍ ABSOLVENTA

"Učí mě odborníci z praxe, kteří nejsou nudní!"

"Mám vše nastavené tak, jak potřebuji."

"Studuji on-line, odkudkoli a kdykoli."

"VŠEM mi doporučil můj zaměstnavatel!

"Platím jen 2.000 Kč/měsíc!"

Proč studujeme VŠEM?

Pan doktor Čejka látku vykládal srozumitelně. Co mě však velmi příjemně překvapilo, byl prostor pro naše dotazy, zážitky a komentáře z praxe. Díky tomuto stylu výuky jsem si zapamatovala mnohem více informací, než z obyčejného výkladu. Zejména rozbory situací z praxe byly dle mého názoru velmi dobrou přípravou na zkoušku.

Paní doktorka Urbancová je skvělá lektorka. Vedení jejich přednášek i videocvičení hodnotím velmi pozitivně především kvůli řadě praktických příkladů a velkém prostoru pro diskuzi.

Přednášky skvělé, propojené s praxí, záživné, paní inženýrka perfektní a přes svůj mladý věk veliký odborník. Za mne 1 podtržená!